مرجع مطالب عکاسی

هر چه راجع به عکاسی بخواهید اینجا هست

مرجع مطالب عکاسی

هر چه راجع به عکاسی بخواهید اینجا هست

  • ۰
  • ۰

معرفی فتوکلاژ

Photoclage یک سبک جذاب و منحصر به فرد از عکاسی است که در سال 1914 توسط پیکاسو و بسیاری از هنرمندان کوبیست آزمایش و مورد انتقاد قرار گرفت. همانطور که از معنای این کلمه پیداست، می توان فهمید که در این سبک از چسباندن عکس ها و انواع اشیا در کنار هم می توان یک اثر هنری جدید خلق کرد. در این سبک فرد از واقعیت فراتر رفته و غیرممکن ها را ممکن می سازد. قبل از تولد نرم افزارهای ویرایش و ویرایش را می توان به دو قسمت تقسیم کرد و بعد از آن در ادامه به آن می پردازیم. فتومونتاژ و کولاژ عکس در عمل شباهت های زیادی دارند اما در نهایت یکسان نیستند و با هم متفاوت هستند. فتومونتاژ روشی از عکاسی است که از عناصر و ابزارهایی برای دستیابی به یک ترکیب بندی خاص استفاده می کند و به عکاس اجازه می دهد کار را خلاقانه ارائه دهد. در حالی که کلاژ عکس با قرار دادن هر چیزی روی یک عکس یا قرار دادن چندین عکس به دست می آید.

 

 

با پیشرفت علم و مدرن شدن کامپیوترها این سبک رواج پیدا کرده و با استفاده از ابزارهایی مانند فتوشاپ این نوع عکاسی طبیعی تر شده است. برنامه ها توقعات را فراتر از حد تصور بالا برده تا جایی که رقابت بین این برنامه ها راه به جایی نبرده و چشم انسان آنقدر به دیدن تصاویر و فیلم های دور از انتظار عادت کرده که گاه تصورات به هم نزدیک می شود. به واقعیت تا خود واقعیت!

در برخی از عکس هایی که به سبک کولاژ عکس ساخته می شوند، عکس به چند قسمت تقسیم می شود و گاهی رنگ برخی از قطعات تغییر می کند و قسمت هایی که از هم جدا شده اند به صورت ناهموار در کنار هم قرار می گیرند تا عکس قابل تشخیص باشد. و در برخی دیگر، یک شی یا شی (مثل روزنامه) چندین عکس از زوایای مختلف به رنگ های مختلف می گیرد و با کنار هم قرار گرفتن عکس ها، تصویر جدیدی (مثل صورت انسان) ایجاد می شود تا بتوان هر دو صورت را به تصویر کشید. شناسایی شده. همچنین می توانید چندین عکس از یک شی (طبیعت) بگیرید و آنها را به صورت نادرست یا منظم به عنوان یک آلبوم در کنار هم در یک قاب قرار دهید. همچنین می توان عکس های سبک کلاژ را به صورت دستی یا کامپیوتری طراحی کرد. همچنین در این برنامه ها می توانید با برش قسمت هایی از عکس و حذف قسمت هایی از عکس، فتومونتاژهای منحصر به فردی ایجاد کنید.

کلاژ و مونتاژ دستی

در عکس هایی که با دست طراحی می شوند می توان از نوار برچسب و ... نیز استفاده کرد اما امروزه این عکس ها بیشتر با کامپیوتر طراحی می شوند. این سبک در گذشته توسط ژاپنی ها استفاده می شده است. شاعران برای سرودن اشعار خود کاغذ و پارچه های رنگارنگ را با هم ترکیب می کردند.

کلاژ سنتی

کولاژ سنتی به گذشته های دور برمی گردد. در این نوع کولاژ، تصاویر بر روی پس زمینه چسبانده شده و با لوازم تزئینی مانند روبان تزئین شده است. اگر دقت کرده باشید این همان کولاژ دستی است.

  • ۰۰/۱۲/۲۸
  • abolfazl shahroudi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی