مرجع مطالب عکاسی

هر چه راجع به عکاسی بخواهید اینجا هست

مرجع مطالب عکاسی

هر چه راجع به عکاسی بخواهید اینجا هست

  • ۰
  • ۰

1. دوربین را روی زمین ببندید

برای عکاسی از گل ها، دوربین را پایین بیاورید و به زمین نزدیک کنید، سعی کنید از زاویه بالا عکاسی نکنید، زیرا در این صورت به عمق میدان مناسبی نخواهید رسید.

2. شبنم صبحگاهی را ثبت کنید

در صبح های اوایل بهار برای حفظ قطرات شبنم روی گل ها عکس بگیرید که عکس شما را بسیار زیبا می کند. شما همچنین می توانید اسپری آب خود را بیاورید تا ظاهری مرطوب داشته باشید، اما به نظر من قطرات شبنم طبیعی تر و زیباتر هستند.

3. نورهای مختلف، حالات مختلف

انواع مختلف نور فضای کاملا متفاوتی را ایجاد می کند. شب ها عکس بگیرید تا حالت «تاریک» داشته باشید و صبح زود عکاسی کنید تا فضای رنگارنگ تری داشته باشید.

این نوع عکاسی را می توان در هر زمانی از روز به خوبی انجام داد. یک روز ابری در واقع برای گذراندن ساعت ها در عکاسی ماکرو خوب است. هنگامی که هوا بسیار آفتابی است، کار با سایه های قوی می تواند دشوار باشد. سعی کنید سایه ای (پشت درخت) پیدا کنید یا با آوردن یک چتر سفید برای قرار دادن آن روی گل، سایه خود را ایجاد کنید!

4. ترکیب دقیق

ترکیب باید بسیار دقیق باشد. یک سانتی متر به چپ یا راست ترکیب شما را کاملاً تغییر می دهد. بنابراین شما می توانید ترکیب های بی شماری را تنها با یک موضوع دریافت کنید. کمی حرکت کنید و انواع مختلف عکس از یک گل بگیرید.

5. انعطاف پذیری دستی

من از سه پایه برای عکس های این سبک استفاده نمی کنم. من این کار را به دو دلیل انجام نمی دهم! این دو دلیل عبارتند از: 1) اغلب مجبور می شوم دوربین را خیلی به زمین نزدیک کنم و سه پایه آن دست و پا چلفتی است و 2) در عکاسی دستی می توانم خیلی سریع و دقیق با توجه به شرایط متغیر ترکیب کنم. البته کمی تمرین می خواهد، وقتی هوا تاریک می شود باید ISO را کمی افزایش دهید.

6. به عقب برگردید و میدان دید وسیع تری داشته باشید

کمی دورتر تیراندازی کنید تا گل و اطراف آن را ببینید. دیدن این گل کوچک در میان چمن‌های «بزرگ» یا گل‌های بزرگ‌تر ایستاده، آن را کوچک جلوه می‌دهد و احساسات را در بیننده برمی‌انگیزد.

7. برای ذخیره جزئیات اسکرول کنید

گاهی اوقات سعی می کنید از فاصله نزدیک عکس بگیرید تا یک "پرتره" از یک گل بگیرید. و می‌توانید حتی نزدیک‌تر عکاسی کنید تا جزئیات کوچک گل را دریافت کنید. البته میزان زوم و توانایی گرفتن عکس بسیار نزدیک به لنز شما بستگی دارد.

8. به تمرکز دقیق توجه کنید

تمرکز روی این مقیاس بسیار دشوار است و باید با دقت انجام شود. من اغلب در این سبک از عکاسی از فوکوس خودکار استفاده می کنم و واقعاً به نقطه فوکوس اهمیت می دهم. دقیقاً روی چه چیزی می خواهید تمرکز کنید، بالای گل یا خود برگ ها را مشخص کنید. من اغلب بر بیرونی تمرکز می کنم و گاهی اوقات بر بیرونی. ببینید چه چیزی را بیشتر دوست دارید!

9. یک نگاه رویایی آماده کنید

بیشتر عکس‌های من با لنز ماکرو f/2.8 گرفته شده‌اند. به من نگاه رویایی فوق العاده ای می دهد. اگر می خواهید گل تمرکز بیشتری داشته باشد، می توانید کمی بیشتر متوقف شوید.

10. از گل های بوکه استفاده کنید

از گل های دیگر به عنوان پس زمینه بوکه استفاده کنید. حس خوبی به بیننده می دهد.

11. اهمیت پیشینه

پس زمینه تقریبا مهمتر از خود گل است! وجود نور و رنگ مناسب در یک عکس می تواند باعث ایجاد یا تخریب آن شود. اغلب برای تغییر پس زمینه فقط کمی حرکت لازم است. پس برای پیدا کردن پس‌زمینه مناسب وقت بگذارید.

12. نور پس زمینه

از چراغ های خیابان یا چراغ های ماشین به عنوان پس زمینه های جالب بوکه استفاده کنید! گل ها را اغلب می توان درست در کنار جاده پیدا کرد. برای خلاقیت خود می توانید از چراغ های ساختمان یا اتومبیل استفاده کنید.

13. مواردی که کاربر را گمراه می کند و موضوع ما نیست را حذف کنید

از تکنیک های ویرایش استفاده کنید تا عکس های خود را با حذف قسمت های کوچک حواس پرتی (مانند کمی کثیفی روی گل یا پراکندگی روی چمن) رویایی تر کنید.

  • ۰۰/۱۲/۲۶
  • abolfazl shahroudi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی