مرجع مطالب عکاسی

هر چه راجع به عکاسی بخواهید اینجا هست

مرجع مطالب عکاسی

هر چه راجع به عکاسی بخواهید اینجا هست

  • ۰
  • ۰

پرتره چیست؟

پرتره تصویر یا عکس یا تصویری از چهره یک فرد است که هدف آن نشان دادن ماهیت یا شخصیت یک فرد است. پرتره در لغت به معنای تصویر، نقاشی، مجسمه، مجسمه و ... است و در شکل خاص خود به مجسمه صورت، تصویر صورت، عکس صورت و مجسمه نیم تنه اطلاق می شود.

عکاسی پرتره چیست؟

عکاسی پرتره شاخه ای از عکاسی است که در آن از چهره انسان عکاسی می شود. عکاسی پرتره یک چالش همیشگی است و برای دستیابی به پرتره های واقعا زیبا به خلاقیت عکاسان نیاز دارد. «عکاسی پرتره» یکی از پرطرفدارترین انواع عکاسی است که توسط عکاسان آماتور و حرفه ای ساخته شده است. این نوع عکاسی در زمینه های شخصی مانند عکس گرفتن از دوستان، اعضای خانواده و حتی خود عکاس انجام می شود. یک عکاس پرتره حرفه ای با استفاده از تکنیک های عکاسی مانند استفاده از نور، رنگ و ترکیب عکس های با کیفیت می گیرد.

عکس پرتره یک عکس فوری نیست، بلکه یک عکس ترکیبی از شخصی است که آرام نشسته و مستقیماً به عکاس نگاه می کند. از آنجایی که پرتره بیشتر بر روی تصویر افراد تمرکز دارد، چند سال پیش معادل نادرستی کلمه "مجرد" برای کلمه پرتره ابداع شد که به دلیل ابهام و نامناسب بودن آن خیلی زود منسوخ شد.

تاریخچه «عکاسی پرتره»:

تاریخچه عکاسی پرتره به اواسط قرن دوازدهم باز می گردد. در آن زمان مردم مجبور بودند با استفاده از روش قدیمی عکاسی که در آن از صفحات حساس نقره ای ید و بخار جیوه استفاده می شد، عکس می گرفتند (داگررپتایپ)، اما با ظهور عکاسی پرتره، همه این موانع برداشته شد و عکاسی پرتره رایج شد. خیلی پیدا کردند. در این نوع عکاسی پرتره، افراد در مقابل یک پس زمینه روشن می نشینند و نور ملایمی را بالای سر خود منعکس می کنند که از پنجره می تابد. با گذشت زمان و توسعه تجهیزات مختلف عکاسی، زمان نشستن در مقابل دوربین کاهش یافت و حتی در خارج از استودیو عکاسی شد.

 

انواع عکاسی پرتره

 

  • پرتره تمام طول: قاب مناسب برای این سبک اغلب یک مستطیل عمودی است.
  • پرتره شخصی: خدمات دولتی، مدارس، پلیس راهنمایی و رانندگی، مدارس، ثبت نام بیشترین نیاز را به عکس دارند.
  • پرتره هنری: اغلب توسط هنرمندان، بازیگران، نویسندگان و دیگران استفاده می شود.
  • پرتره سیاسی: نمادهای ملی وطن پرستانه و ملی محلی به طور گسترده در این سبک از پرتره استفاده می شود.
  • پرتره تبلیغاتی: عمدتاً برای اهداف تجاری.
  • پرتره خانوادگی: مناسبت های خانوادگی، سفرها و جشن ها از عناصر اصلی این سبک هستند.

 

در عکاسی پرتره باید به نکات زیر توجه کرد:

  • استفاده از رنگ های تند، نور جذاب و نقاط منحصر به فرد چیزی است که در نهایت به نمایان شدن کار عکاس کمک می کند.
  • نتیجه عکس صورت باید این باشد که عکس بتواند بیان عواطف و احساسات شی را به بهترین و طبیعی ترین شکل ممکن نشان دهد و همچنین شادی، غم، خشم، عصبانیت شدید، ترس، دلهره، اضطراب، اشک را نیز احساس کند. در لحظه، اشتیاق، غرور یا هر احساس واقعی دیگری ثبت می شود و این واقعیت به بیننده تصاویر القا می شود و به درستی درک می شود.
  • چیدمان هنرمندانه نور و پردازش انعکاس آن به همراه ترکیب رنگ های همگن و کشف زاویه ای خلاقانه و انتخاب لنزها و فیلترهای مناسب و ترکیب این عناصر نکاتی هستند که در کنار هم می توانند شما را به یک حرفه ای تبدیل کنند. عکاس.
  • موقعیت دوربین نسبت به سوژه، لنز مورد استفاده، پس زمینه، موقعیت سوژه، حالت سوژه، کادربندی و نورپردازی. البته نباید فراموش کرد که برای تهیه یک پرتره خوب مطالعه و داشتن اطلاعات قبلی در مورد موضوع ارزش دارد. هنگام عکسبرداری می توان با سوژه در مورد کار، سرگرمی ها، علایق و موضوعات مورد علاقه صحبت کرد و به ژست ها، ژست ها و رفتار شخصی او در حین گفتگو توجه کرد.
  • به طور معمول، فاصله کانونی لنزهایی که برای عکاسی پرتره استفاده می شود، به دلیل استرس روانی لنزهای عریض و معمولی، کمتر از دو برابر طبیعی است و به دلیل عمق میدان تیز برای لنزهای تله فوتو طولانی، کمتر از چهار برابر طبیعی است. یک عمق میدان کوچک (با شاتر باز) برای محو کردن پس‌زمینه و برجسته‌تر نشان دادن سوژه فراهم کنید.
  • یک عکاس پرتره موفق باید بتواند به سرعت کار کند و ویژگی های فردی خاص و معانی موقعیت هایی مانند تعظیم، پلک زدن و تغییرات آنی در چهره سوژه را شناسایی و ثبت کند.
  • یکی از مهم ترین عوامل برای یک عکس خوب، یافتن بهترین زاویه برای صورت سوژه است. به خاطر داشته باشید که با این کار عکس ها ساخته می شوند
  • ۰۰/۱۲/۲۱
  • abolfazl shahroudi

عکاسی پرتره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی